Må alle bedrifter tenke egen digitalisering?



Har vi egentlig råd til å la vær? Å være digital sluttet egentlig å være et begrep for lenge siden.

Statistisk er nesten halvparten av verdensbefolkningen aktive internettbrukere. Vi er derfor ofte mer digitale enn hva vi er oss selv bevisste. Å drive forretning med fingertuppen som spissformulering er etterhvert blitt en del av mange sin hverdag, men uten at vi egentlig tenker så mye over det. Det foreligger i dag mange muligheter å digitalisere dataene man er i besittelse av og det skjer over hele verden.


Digital transformasjon eller digital endring er i dag mer eller mindre integrert i alle deler av samfunnet vårt. Det være seg virksomheter, myndigheter, helsevesen eller generelle massemedier. Det er blitt en driver for mange virksomheters interne operasjoner og eksterne aktiviteter. Digitaliseringen som nå utfolder seg «provoserer» på mange måter grunnleggende endringer i hvordan vi som ansvarlige selskaper opererer og leverer verdi til kundene våre. Dette avleirer forventning i fra markedene om å levere raskere og mer effektivt. I lys av dette skapes et krav til bedriften om gjøre prosesser og leveranser mer strømlinjeformet for å kunne tilføre ny kvalitet til kundeopplevelsen og dermed opprettholdelse av konkurransekraft. Da kreves det handlekraft og å åpne for å ta i bruk nye teknologier og metodeverk.


Utfordringer mange selskaper kan slite med er at det kan være vanskelig å avdekke hvor man i det hele tatt skal starte? Dermed utsetter man prosessen og konsentrerer seg heller om den etablerte og innarbeidede arbeidsmetodikk så lenge denne fungerer godt nok opp imot eksisterende forretning.


Men hva når krav til effektivitet og gjennomføring innhenter en og virksomheten taper kunder og konkurransekraft?


For det digitale skifte eskalerer raskere og raskere. Dette kommer før eller senere til å treffe alle bedrifter og alle bransjer. Digitaliseringen og bruk av ny teknologi vil medføre at mange av oss i nær fremtid vil måtte jobbe på en helt annen måte enn hva tilfellet er i dag. Teknologi er noe vi alle vil måtte være nødt til å forholde oss til. Økt bruk av teknologi vil gi litt andre type arbeidsoppgaver enn hva tilfellet er i dag og vil påvirke oss enten vi vil eller ikke. Da er det viktig å ikke se bare utfordringer, men heller mulighetsbilde for egen virksomhet som ligger der og venter. Ingen liker å stå utenfor. Derfor er det viktig å ta grep nå og få rådgivning om den beste måten for en sikker og lønnsom transformasjon til en mer digital hverdag. Delfi har over tid arbeidet med egen og kunders transformasjon og føler seg dermed godt rustet til å dele denne kunnskapen for å hjelpe flere andre virksomheter som lurer på hvor en skal starte på egen omstilling.


Automatisering av prosesser gir god arbeidsflyt og er et hvert selskaps «nervesenter». Delfi har løsninger som eksempelvis kan gi deg oppdatert dynamisk tilgang på for virksomhetens økonomi og produksjon i sanntid. Gjennom å benytte seg av digitale, smarte løsninger kan et selskap transformere seg til å bli mer robust og konkurransedyktig. Ta grep om fremtiden før den griper deg!


Digitalisering av din virksomhet gir flere fordeler som blant annet reduserte kostnader, økt sikkerhet og forbedret produktivitet. Med andre ord digitalisering og tilpasning til en «smartere verden» tilfører din virksomhet det fortrinnet den trenger for å opprettholde ønsket konkurransekraft.


Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat om muligheter som er tilgjengelige for å gi deg og ditt selskap enda bedre oversikt og kontroll i dynamisk oppdaterte dashboards.


Vi er på Nordic Edge Expo på stand C10 den 24-26. september. Stikk innom da vel!




39 visninger

©2020 by Delfi Data AS.